Octavia Cup zveřejňuje kalendář závodů na sezónu 2018

11.01.2018 11:58

Tisková zpráva

Český okruhový pohár Octavia Cup zveřejnil kalendář závodů pro rok 2018. Letošní sezóna nabídne celkem sedm závodních víkendů v pěti evropských zemích. Octavia Cup zahájí sezónu poslední dubnový víkend na autodromu v Mostě po boku prestižní série ADAC GT, která zde bude mít svou českou premiéru. „S podobou kalendáře jsem spokojený. Konečně si novou techniku vyzkoušejí také závodníci v ostrém režimu. Všechny dosavadní testy naznačují, že máme vysoce spolehlivou techniku se skvělými jízdními vlastnostmi,“ uvedl promotér závodů Josef Zajíček.

Po úvodním závodu v Mostě budou následovat rakouský Red Bull Ring (18.-20. květen) a Tor Poznań v Polsku (15.-17. červen), obojí po boku FIA CEZ, německý Lausitzring (13.-14. července) spolu s P9 Challenge, Slovakiaring (17.-19. srpna) s FIA CEZ, poté opět mostecký autodrom při FIA Truck Prix (31. srpna – 2. září). Sezónu zakončí Octavia Cup na německém Nürburgringu po boku ADAC Westfalen Trophy (12. – 14. října).

Podoba kalendáře se připravovala už od října loňského roku. „Budeme závodit například na okruzích spjatých s F1 nebo se sérií DTM. Také během našich závodních víkendů nám budou po boku prestižní série. Vedle mezinárodní série ADAC pojedeme také třeba s evropskými trucky a s FIA CEZ. Jsem rád, že dva závody se pojedou v Německu, protože právě odtamtud zaznamenáváme nárůst zájmu o Octavia Cup,“ říká zástupce promotéra Pavel Mařan.

V druhé polovině roku 2017 proběhla důkladná změna technické koncepce vozu pod taktovkou německé firmy LMS Engineering. Pro novou sezónu bude mít celá flotila nové převodovky, které vychází z pohárového Seatu Leon MK2. Práce na změně konceptu auta v hodnotě mnoha milionů korun a všechny technické úpravy financoval promotér závodů. „Musím potvrdit, že se s převodovkami pracuje nyní skvěle, a to nejen díky lepšímu zpřevodování, ale hlavně díky rychlejší odezvě, která se blíží rychlosti sekvenčních převodovek. Další důležitou novinkou je nová mapa motoru. Tlak turba je přenesen do vyšších otáček, takže z výjezdů auto nečelí nadměrnému výkonu a jezdec tak nemusí zápasit s nedotáčivostí při trakci,“ komentuje technické úpravy testovací jezdec Octavia Cupu a loňský vítěz série ETCC Petr Fulín. „Octavia Cup nyní nabízí pohárové auto, které bude pro jezdce čitelné a zábavné. Pozitivně hodnotím také nové uspořádání vnitřní ergonomie. Každý by se měl v autě cítit komfortně, a to bez ohledu na postavu,“ dodal.


Další články

Octavia Cup zveřejňuje kalendář závodů na sezónu 2018

Tisková zpráva Český okruhový pohár Octavia Cup zveřejnil kalendář závodů pro rok 2018. Letošní sezóna nabídne celkem sedm závodních víkendů v pěti evropských …

celý článek