První závod Octavia Cupu na Red Bull Ringu vyhrál Petr Fulín Jr., Matějovského předjel v předposledním kole

19.05.2018 21:57

 

Tisková zpráva

Red Bull Ring, Spielberg, Rakousko, 19. května 2018

Sobotní první závod Octavia Cupu na Red Bull Ringu se nesl v duchu napínavých soubojů, kde nic nebylo jednoznačné a ke změnám v pořadí na předních příčkách docházelo ještě v posledních kolech. Michal Matějovský a Petr Fulín junior (oba z týmu Fullinrace Academy), kteří startovali z čela roštu, si po prvním kole zajistili mírný náskok před zbytkem pole. Matějovského, který jel téměř pořád v čele, Fulín junior předjel v první zatáčce do předposledního kola a do cíle dojel první s náskokem necelé půlvteřiny. Třetí místo sebral Tomáši Pekařovi v desátém kole německý závodník Bjoern Dietrich z týmu Pfister Racing a udržel si ho až do konce. Průběžnou tabulku, díky svému mosteckému triumfu, stále vede dnes čtvrtý Pekař (Carpek Service).

Do poslední chvíle před závodem a pak i během něj panovala mezi jezdci nejistota ohledně počasí. Nad rakouským okruhem se hodinu před startem začalo schylovat k dešti, pořadatel vyhlásil mokrý závod, přesto do poslední chvíle před začátkem závodu nepršelo. Všichni jezdci v poli měli obuté pneumatiky typu do sucha a doufali, že déšť se vyhne. Nakonec pršelo, avšak pouze ve výše položených částech trati. I díky tomu závod nabídl četné zvraty a také několik kolizí.

V pátém kole došlo hned v první zatáčce k boční srážce Radka Bareše s Tomášem Pekařem, která Pekaře na moment poslala mimo trať. Bareš, který má v octavii na Red Bull Ringu svou letošní premiéru a v kvalifikaci byl až osmý, se na celá čtyři kola držel na třetím místě a zajel také druhý nejlepší čas závodu. Za způsobení kolize byl nicméně penalizován průjezdem boxy. Protože trest během dalších kol nerespektoval, během posledního kola byl diskvalifikován.

 Osmé kolo znamenalo konec pro teprve osmnáctiletého Tomáše Koreného, který si vedl velmi dobře ve včerejší kvalifikaci. V závodě se pohyboval mezi čtvrtým a šestým místem, avšak v osmém kole probrzdil jednu ze svých pneumatik. Poté, co zastavil u boxu už se do závodu nevrátil.

 Smolné bylo poslední kolo pro Matouše Kubů, který se během předposledního kola držel na čtvrtém místě. Na rovince za cílem došlo ke srážce s Tomášem Pekařem, který ho předjížděl. Kubů náraz chytil na přední kolo, což ho do posledního kola citelně zpomalilo a propadl se až na desáté místo.

Propad Matouše Kubů znamenal příležitost pro další jezdce. V posledním kole si tak Jonas Karklys polepšil ze sedmého na páté místo, za sebou nechal Macieje Laszkiewicze, který se na šesté místo dostal z devátého. Martin Machala, který se většinu závodu držel na osmé pozici, si polepšil na sedmé místo. Osmý dojel Bohuš Šesták, který během závodu postupně vystoupal z dvanácté pozice. Devátou příčku obsadil Petr Čížek a první desítku uzavírá již zmíněný Kubů. Nováček v závodu Viktor Szabó, který neabsolvoval včerejší kvalifikaci a startoval tak z posledního místa vystoupal na finální jedenáctou příčku. Dvanáctka patří Tereze Zajíčkové.

Los rozhodl, že do zítřejšího druhého závodu dojde k obrácení pořadí prvních osmi jezdců. Z pole-position tedy pojede Bohuš Šesták a vedle sebe bude mít Martinu Machalu, motoristického novináře, který letos závodí v OC poprvé a dnes podal svůj dosud nejlepší výkon. Jeho nejrychlejší kolo bylo jen o vteřinu a kousek pomalejší než nejrychlejší kolo Matějovského. Fulín junior odstartuje z osmé pozice.

Petr Fulín Jr. – 1. místo – 23:11.399

„Naštěstí se povedl start a pak se nám s Michalem podařilo ostatním trochu ujet a já jsem si po prvním kole držel druhou pozici. Díky tomu, že jsme se zbytku pole vzdálili to bylo celé takové uvolněnější. Ze začátku jsem na Michala neútočil, ale pak jsem si říkal, že už bych měl, že nastal čas. Bylo tam pár krásných předjížděcích manévrů, ale nedařilo se mi udržet se před ním. Dvě kola před koncem jsem se před něj konečně dostal, ale přiznám se, že v tu chvíli jsem nevěděl, kdy bude konec. Když jsem pak viděl cílovou vlajku, byl jsem neuvěřitelně nadšený.“

Michal Matějovský – 2. místo – 23:11.826

„Bylo to super. Od začátku u mě převládala spíš opatrnost, pak jsme se s Péťou Fulínem utrhli a jeli jsme si to svoje. Předjížděli jsme se, dávali jsme si pěkně zabrat na psychiku. Dvě kola před koncem měl Péťa malinko navrch v té poslední zatáčce a předjel mě na brzdy do první zatáčky předposledního kola. Myslel jsem, že si to na něj ještě do nějaké zatáčky nachystám a předjedu ho, ale to se bohužel nepovedlo. Taktika nevyšla, ale druhé místo je super. Byl to krásný závod. Trochu s tím zamíchala také ta voda, ale to už jsou závody. Moc se těším na zítra a jsem zvědavý, kolik se nás na roštu otočí.“ (osm, pozn. red)

Bjoern Dietrich – 3. místo – 23:26.377

„Bylo to neuvěřitelné, byly tam souboje od první do poslední zatáčky. Jel jsem ve velice silném balíku jezdců s Tomášem Pekařem a dalšími. Bylo to opravdu vypjaté a moc jsem si to užil. Na třetí místo jsem se dostal v desátém kole ve čtvrté zatáčce z kopce dolů, kde Tomáš Pekař minul ideální brzdný bod, protože tam v tu chvíli hustě pršelo. Chopil jsem se šance a dostal se před něj.“

Výsledky Závodu 1 (13 kol)

  1. Petr Fulín Jr. Fullinrace Academy 23:11.399
  2. Michal Matějovský Fullinrace Academy 23:11.826
  3. Bjoern Dietrich Pfister-Racing Team 23:26.377
  4. Tomáš Pekař Carpek Service 23:29.439
  5. Jonas Karklys Fullinrace Academy 23:33.864
  6. Maciej Laszkiewicz Fullinrace Academy 23:49.435
  7. Martin Machala Fullinrace Academy 23:49.601
  8. Bohuš Šesták Bohuš Šesták 23:50.300
  9. Petr Čížek Fullinrace Academy 23:54.331
  10. Matouš Kubů Yawspeed Autosport 23:55.645
  11. Viktor Szabó Viktor Szabó 23:56.978
  12. Tereza Zajíčková Fullinrace Academy 24:04.942 (12 kol)
  13. Tomáš Korený Tomáš Korený 15:18.942 (8 kol)
  14. Radek Bareš Radek Bareš 21:43.476 (12 kol, diskvalifikace)

 

Detail výsledků ke stažení ZDE

 


Další články

Přehled TV vysílání pořadu Octavia Cup z Nürburgringu

I závěrečný závodní magazín Octavia Cupu sezóny 2018, jenž mapuje průběh posledních dvou závodů sezóny na Nürburgringu můžete sledovat na třech televizních kaná…

celý článek